الفای ذهنی
 
 
 
وبلاگ آموزشی.نمونه سوال.سوال بیست.کنکوری.همه پایه های تحصیلی.کلیک کنید

الفای ذهنی

نویسنده : | تاریخ : 14:34 - سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

1. رفع اضطراب ، استرس و فشارهای درونی و از بین رفتن ترس از امتحان

2. پاک شدن موانع ذهنی مطالعه ( بی حوصلگی ، عدم تمرکز فکر، احساس خستگی زود هنگام، خاطرات منفی )
3. یادگیری در خواب و تخیل خلاق
4. یادگیری سریع لغات زبان و فرمولها به روش تصویر سازی
5. یادگیری با هوشیاری مضاعف و افزایش تمرکز فکر
6. تقویت قدرت حافظه و فعال شدن استعدادهای نهان

دو عدد سی دی صوتی آلفا و جزوه راهنمای استفاده به همراه سی دی های برنامه ریزی و روشهای مطالعه و  تقویت حافظه استاد احمدی و دکتر میرزا بیگی و مجله برنامه ریزی درسی و تکنیک های تست زنی فیزیک استاد مسعودی توجه آلفای ذهنی شامل بخشهای مختلفی است که برای تهیه کامل آن باید با ما در تماس باشید


توضیحات بیشتر
دانش آموزان در طول سال هیچ گاه اصول برنامه ریزی صحیح را یاد نگرفته اند و به قولی یاد نگرفته اند که چگونه یاد بگیرند. همین نکته مهمی است که وقتی دانش آموزان و حتی دانشجویان با امتحانات حساس و بزرگ مانند کنکور مواجه می شوند دچار استرس می شوند و قدرت و توانایی آنها کاهش می یابد و این عواقبی به دنبال دارد که نهایتا باعث رتبه ی نامطلوب می شود. در این میان آنهایی که استرس ندارند به راحتی به رتبه ی برتر دست پیدا می کنند.  همین امسال نیز غزل بغدادی رتبه ی برتر کشور گفت : امتیاز خوب من، نداشتن استرس بود و همین مساله به موفقیت بیشتر من کمک کرد. غزل بغدادی دانش آموزی است که سه سال  پیاپی کنکور داد و نتیجه ی مطلوب نگرفت و امسال با برنامه ریزی اینجانب به لطف خدواند رتبه ی برتر پزشکی گردید. 1. نگرانی داوطلبان :داوطلبان کنکور همیشه نگرانند که بهترین و جدیدترین روش کدام است که با استفاده از آن بتوانند به موفقیت حتمی دست پیدا کنند. در جلسه یی دوستانه که با چند تن از رتبه های برتر کنکورهای سه سال اخیر برگزار نمودم خوشبختانه آنها الگوی تلفیقی را پیشنهاد دادند که با استفاده از آن می توان موفقیت حتمی را به آغوش کشید. این الگوی تلفیقی عبارت است از:
 1.  استفاده از تجربیات و راهکارهایی که رتبه های برتر سالهای گذشته استفاده نموده اند.
 2.تکنیک ها و برنامه های اصیلی که مشاوران و برنامه ریزان آموزشی ارائه دهند.
 3. استفاده از اساتید مجرب، منابع معتبر کمک آموزشی که شامل سی دی تصویری، صوتی، جزوه های دست نویس و کتاب های تستی می باشد.
 2. فرآیند اول :همان طور که گفتم فرآیند اول، استفاده از تجربیات، سوابق و راهکارهای رتبه های برتر سالهای قبل می باشد. این فرآیند که از دیدگاه بنده بهترین محسوب می شود، مسیری است که عده یی قبلا آن را طی کرده اند و موفق شده اند.
کسانی مانند عبدالهی پور رتبه 2 ریاضی که به مهندسی برق شریف رسید، شبنم کوشک و سارا حاجیان که دانشجوی پزشکی شهید بهشتی شدند. فرشید غلامی که به  داندانپزشکی شهید بهشتی رسید، زهرا رستم نژاد و خانم بهنام حقوق تهران شهید بهشتی، آزادی نیا زبان دانشگاه تهران، عظیمی داروسازی شهید بهشتی، سوگند روشنی که ریاضیات کنکور سراسری را 100 درصد زد و امیر مسعودی که فیزیک را 100 درصد زد و یا خانم ناهید اصل نیا شاگرد با ارزش و عزیزم، تنها کسی که دین و زندگی کنکور سراسری سال 86 را 100 درصد زد و بعد از 9 سال از فریمان دانشجوی پزشکی گردید و خانم مهدیه قاسمی که در 87، 100 درصد زد و دانشجوی دندانپزشکی گردید و صدها نمونه و مثال دیگر که همگی به جایی رسیده اند که هم اکنون هدف و آرزوی آینده ی شماست که یکی از موارد مهمی که این عزیزان استفاده کردند تکنیک آلفای ذهنی می باشد.
 3.  آلفای ذهنی آلفای ذهنی در کنکور عبارت است از استفاده از مسائل ذهنی و روانی که بر عملکرد داوطلبان کنکور تاثیر بسیار مثبتی می گذارد. در این مقاله به این بحث می پردازم که دانش آموزان و دانشجویان چطور می توانند با بکارگیری تکنیک های آلفای ذهنی، عملکرد و کارایی بهتری داشته باشند.
 4. چرا کنکوری ها  به آلفای ذهنی مراجعه می کنند ؟
 1.مهم ترین عامل، بهینه کردن عملکرد شان است.
به طور کلی آلفای ذهنی به داوطلبان کمک می کند که موانع ذهنی خود را پاک نمایند و در نتیجه در جلسه آزمون از اتمام نیروها و پتانسیل شان استفاده نمایند.
 2. عامل دوم، مقابله با فشار روحی رقابت کنکور است. داوطلبان کنکور و خانواده ی آنها همگی به دنبال راهی هستند که بتوانند با فشار روانی حاصل از امتحانات مقابله کنند. این استرس ها و اضطراب ها به دلیل توقع والدین یا مشاوران، معلمان و حتی خود داوطلبان برای کسب رتبه ی برتر، شدیدتر می شوند.
 3.عامل سوم تقویت قدرت حافظه، افزایش تمرکز فکر و دستیابی به روش های مطالعه عاشقانه می باشد. بر اساس قوانین آلفای ذهنی، تصور ذهنی، کارآیی دانش آموزان را در یادگیری، یادآوری و پاسخگویی بهبود می بخشد. در ضمن باعث ایجاد انگیزه و نشاط داوطلبان نیز می شود.
اینجانب به عنوان کسی که سالها رتبه های تک رقمی کنکور تربیت کرده ام و دانش آموزی با معدل پایین را رتبه ی 5 کنکور کرده ام و در ضمن اولین و تنها مشاور کنکوری از ایران می باشم که دارای مقالات برگزیده در کنفرانس های آموزشی جهان می باشم.
 آلفای ذهنی را این گونه تعریف می کنم:
تجسم در آلفای ذهنی برای عملکرد موثر، کسب اعتماد به نفس، تفکر مثبت، کنترل اضطراب و هیجانات و حفظ طراوت و روحیه بهترین شیوه و فوق العاده است
 5.شیوه های خاص و صحیح آلفای ذهنی آلفای ذهنی تکنیکی است که شیوه های صحیح و خاصی را می طلبد و بنیان گزار آن در ایران که در این زمینه مجوز دریافت کرده اند، اینجانب و استاد آرام می باشیم.
شما می توانید آلفای ذهنی را در زمانی بسیار کوتاه یا در مدت خیلی طولانی انجام دهید. می توانید دراز بکشید یا بنشینید، چشم های تان بسته یا باز باشد و البته بهتر این است که چشم ها را ببندید و در محیط آرامی تجسم نمایید که در رشته ی مورد نظر خود قبول  شده اید و نتایج مثبت و خوشایند این قبولی تحقق یافته است. شما می توانید تجسم کنید که در جلسه  ی کنکور نشسته اید و با لذت امتحان می دهید و همه ی تست ها را به خوبی پاسخ می دهید.
این تجسم به مرور انرژی شما را برای قبولی در کنکور به بهترین شیوه متمرکز می کند و انگیزه ی شما برای درس خواندن و قبولی به حد اعلا می رساند.
وقتی شما در آلفای ذهنی به طور مکرر تجسم می کنید که در کنکور موفق شده اید و به اهداف خود رسیده اید، شوق و انگیزه ی شما برای درس خواندن فوقالعاده بیشتر می گردد.
زمانی که شما تصویری بسیار زیبا و روشن از قبولی در کنکور داشته باشید انگیزه ی شما بسیار قوی می شود و از اتمام لحظه های درس خواندن و تلاش لذت خواهید بود.
سالها قبل رتبه ی 8، امید عیسایی در یکی از ماهنامه ها نکته ی بسیار مهمی را مطرح کرد که امروزه توسط تمامی رتبه های برتر کنکور مطرح می شود. آن نکته، این بود : "درس خواندن عامل اصلی موفقیت در کنکور نیست!" پس چه چیزی عامل موفقیت او بود ؟
او عامل موفقیت خود را برنامه ریزی استاد حسین احمدی و آلفای ذهنی اعلام کرد.
6.تجسم موفقیت در آلفای ذهنی تجسم یا تمرین ذهنی، عبارت است از تصور خود در حالت انجام عمل، بدون اینکه واقعا آن کار را انجام داده باشیم. شما باید در ساخت، شکل دهی و حفظ تصاویر ذهنی مثبت و سالم از خود، تمرین نمایید. نکته ی مهم این است که تغییر دادن و از بین بردن تصویر ذهنی ناسالم ساده نیست و حتما باید تمرین تصویر سازی مثبت را در حالت آلفای ذهنی و در طی 24 روز انجام دهید تا نتیجه ی لازم حاصل شود و البته برای نتیجه ی سریع و مطلوب چند پیشنهاد دارم که بسیار کارساز و مفید است.
 1.تحسین های اطرافیان را بپذیرید. مثلا وقتی به شبنم کوشک به خاطر کسب 100 درصد زیست و یا به خانم  صداقت به خاطر عربی، ادبیات و یا ریاضی 100 درصد کنکور آزمایشی سنجش تبریک گفتم آنها نمی گفتند : " اتفاقی بود"  و یا مثلا " خوب شانس آوردیم" بلکه می گفتند : "متشکریم." و یا " استاد از لطف شما ممنونیم." و این یعنی اینکه "حقمان می باشد."
 2 - همیشه از خودتان بی خوبی یاد کنید و خودتان را به خاطر نکات مثبت تحصیلتان ستایش کنید، بگذارید دیگران ( اعضای خانواده، معلمان و دوستان) بدانند شما انتظار چه برخوردهایی از آنها دارید.
 3 - همیشه در ذهن تان در طول روز، حتی زمانی که از تکنیک آلفای ذهنی استفاده نمی کنید، همان کسی که می خواهید باشید را تصور کنید. مثلا اگر می خواهید دانشجوی داندانپزشکی دانشگاه تهران شوید، دقیقا این تصویر را تجسم کنید.
 1.یک نصیحت خیلی مهم در مورد عاشق نشدن با بررسی های اثبات شده است، هیجان های عاطفی سموم قوی و مهلکی را در خود ایجاد می کنند، سمومی که پس از نمونه برداری از خون و تزریق به خوکچه های هندی، باعث مرگ خوکچه های هندی می گردد. این سموم نه تنها خوکچه های هندی بلکه خود انسان را از پا در می آورد. غیر ممکن است شما درگیری عاطفی داشته باشید و سلامت روحی و جسمی شما هم تضمین شود . پس از درگیری های عاطفی و به قول بچه ها " عاشق شدن! " بپرهیزید.
( البته به نظر من این عشق نیست، بلکه هوس است که باعث نابودی دانش آموز می گردد) یادتان باشد شما امسال کنکور نمی دهید بلکه شما امسال سرنوشت، 70 یا 80 سال آینده ی تحصیلی خود را رقم می زنید.
70 سال پزشک، داندانپزشک، وکیل، مهندس معماری، عمران، طراحی صنعتی، گرافیست و یا 70، 80 سال مدارکی که اصلا علاقه نداشته اید و ندارید و به درتان هم نخواهد خورد. در پایان باید بگویم با کمک آلفای ذهنی می توانید به راحتی مسائل عاطفی را از ذهن خود پاک نمایید و احساس خوشایند ایجاد شده را به تنفر و بی خیالی تبدیل کنید. پس اگر خدای ناکرده، گرفتار این مشکل هستید، همین الان آلفای ذهنی را شروع کنید

 

مجموعه آموزشی استاد احمدی
تیم مشاوره سایت کنکوربرتر
ابراهیم خلیل مهرنو مشاور و مدیر سایت کنکوربرتر و استاد احمدی

خانم خلردی مشاور
خانم پور قادر مشاور
سرکار خانم عبدالهی دانشجوی سراسری پزشکی
خانم فاطمه وفایی دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تهران مشاور

خانم قاسمی دانشجوی دانشگاه سراسری تهران مشاور

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

آخرین مطالب

» تاریخ کنکورهای ۱۳۹۹ مشخص شد... ( 1399/02/19 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص تغيير تاريخ برگزاري ازمونهاي کارشناسي ارشد ناپيوسته و دکتري 99 ( 1399/02/09 )
» تاریخ دریافت کارت شرکت در کنکور 97+زمان اعلام نتیجه کنکور 97 ( 1397/01/06 )
» سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی سال 1396 ( 1396/05/18 )
» کانال تلگرامی سوال بیست ( 1453/04/21 )
» دیکشنری دانشجو ( 1396/04/21 )
» دانلود رایگان تحقیق پروژه آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» دانلود تحقیق پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود پروژه درس آمار و مدلسازی سال دوم و سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار و مدلسازی سال سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سال دوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار رایگان پروژه آمار سال دوم ریاضی ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار دانلود تحقیق آمار ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار و مدلسازی دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سوم دبیرستان آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» جزوه فیزیک ۳ رشته ریاضی ( 1396/01/15 )
» نرم افزار اندروید دین و زندگی کنکور ( 1395/12/05 )
» اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تمديد مهلت ثبت نام در آزمون سراسري سال 1396 ( 1395/11/28 )
» زمان ثبت نام کنکور سراسری 96 ( 1395/11/04 )
» فهرست منابع سوالات ازمون سراسري سال 1396 بعلاوه حذفيات منابع ( 1395/09/17 )
» سوالات کنکور شیمی ۲ و ۳ به تفکیک فصل ها با پاسخ (۹۳-۸۵) ( 1395/09/14 )
» جدول برنامه زماني آزمونهاي سال 1396 سازمان سنجش ( 1395/08/10 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درباره ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلي در ازمون سراسري سال 1396 ( 1395/07/10 )
» لغات رمزگذاری شده زبان انگلیسی ویژه آزمون ها ( 1395/06/20 )
» اطلاعیه جدید سازمان سنجش ( 1395/05/28 )
» خبرهای فوری از کنکور95 ( 1395/05/23 )
» اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری 95 ( 1395/05/20 )
» نفرات برتر کنکور 95+دفترچه انتخاب رشته+هشدار سازمان سنجش ( 1395/05/19 )
» کنکور حذف می شود یا خیر؟کنکور برای رشته های پر رقابت تا ۶ سال آینده حذف نمی شود ( 1395/05/02 )
» سوالات و کلید اولیه کنکور 95 ( 1395/04/31 )
» دانلود جزوه خلاصه و چکیده تکنیک های کنکوری درس دین و زندگی ( 1395/03/30 )
» مجموعه جزوات و سوالات نهایی با پاسخ درس جبر و احتمال ( 1395/02/12 )
» جزوه آموزشی و کنکوری درس آمار و مدل سازی ( 1395/01/17 )
» قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در کنکور سراسری ابطال شد ( 1394/11/20 )
» کنکور 95(آخرین خبر) ( 1394/11/19 )
» دهه ی فجر گرامی باد ( 1394/11/15 )
» مجموعه سوالات تشریحی فیزیک سوم متوسطه با پاسخ ( 1394/10/27 )
» دانلود نمونه سوالات شیمی اول – دوم – سوم و چهارم دبیرستان ( 1394/10/20 )
» تعرفه ثبت نام دريافتي از داوطلبان کنکور 95 ( 1394/09/04 )
» بودجه بندی سوالات کنکور تمام دروس رشته تجربی از سال ۸۸ تا ۹۴ ( 1394/09/04 )
» نرم افزار درصدیاب کنکور سراسری ( 1394/08/05 )
» محرم ( 1394/07/21 )
» تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95 و 96 سراسری چگونه خواهد بود؟ ( 1394/07/01 )
» خداوند می بیند(تلنگر) ( 1394/07/01 )
» اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1394 دبیرستان شهید رجایی تودشک ( 1394/06/23 )
» نتیجه نهایی آزمون سراسری 94 ( 1394/06/18 )